Susz warzywny – czy warto?

Jasiek
Styczeń06/ 2018

Susze warzywne mają o wiele niższą wartość odżywczą, w porównaniu do świeżych produktów. Spowodowane jest to przede wszystkim tym, że podczas suszenia spora część składników odżywczych zostaje bezpowrotnie utracona. Pamiętać należy jednak o tym, że susz warzywny dostarcza więcej błonnika, cukrów i składników mineralnych. Niniejszy artykuł to doskonała propozycja dla wszystkich tych osób, które chcą dowiedzieć się, czy rzeczywiści susz warzywny jest tak bardzo cenny.

O czym należy pamiętać?

Wybierając warzywny susz należy zwrócić szczególną uwagę na to, czy producent dodał do niego nie tylko cukier, ale również związki siarkowe i specjalne oleje utwardzane. Susze owocne i warzywne zaliczane są do tych produktów, z których warto korzystać, ale w ograniczonych ilościach. Najlepszą porą do przygotowania suszu jest okres jesienno-zimowy, kiedy to oczywiście nie mamy dostępu do świeżych warzyw i owoców.

Pamiętać należy również o tym, że susze warzywne zawierają zdecydowanie mniej witamin, białka i związków bioaktywnych niż świeże owoce. Jeżeli chodzi o same walory smakowe i zapachowe, to warto wspomnieć, że spora część suszonych produktów jest o wiele bardziej aromatyczna. Susz to doskonała propozycja dla tych osób, które chcą poprawić walory smakowe swoich dań.

Suszone owoce można dodawać nie tylko do dań na słodko, ale również do wielu dań mięsnych. Pamiętać należy również o tym, że susze warzywne i owocne charakteryzują się wysoką wartością kaloryczną, dlatego też nie jest to najlepsza propozycja dla osób z nadwagą. Z drugiej strony są to doskonałe produkty dla tych osób, które chcą przybrać nieco na wadze.

Susz warzywny – czy warto?

Suszone warzywa i owoce posiadają zarówno zalety jak i wady, dlatego też warto im się bliżej przyjrzeć, aby móc dokonać właściwego wyboru. Jak wcześniej zostało wspomniane decydując się na zakup suszonych produktów warto dokładnie zapoznać się z ich składem. Unikać należy produktów, które w swoim składzie mają zawartość cukru w suszonych owocach większą niż same suszone owoce.

Systematyczne spożywanie suszonych owoców i warzyw dobrej jakości, to najlepszy sposób na wzbogacenie swojej diety o porcję drogocennego błonnika pokarmowego oraz wielu cennych składników mineralnych. Pamiętać należy jednak o sporej dawce kilokalorii.

Wybierając susz w sklepie warto zwrócić uwagę również na jego kolor. Dobry susz warzywny i owocny nie powinien mieć mocnych barw. Jeżeli znajdziemy produkty, które będą posiadać mocne kolory, to najprawdopodobniej dodano do nich barwniki. Susz to nic innego jak wysuszone warzywa, dlatego też prawdziwy susz nie powinien posiadać kolorów.

Artykuł powstał we współpracy z Suszarniczą Spółką OGRODNIK S.A.